Cyklostezka Ohře – Pomezí–Cheb
| Stavba číslo: | P13 |
|---|---|
| Název stavby: | Cyklostezka Ohře – Pomezí–Cheb |
| Přihlašovatel: | Karlovarský kraj |
| Místo stavby: | Pomezí–Cheb |
| Charakter stavby: | dopravní infrastruktura |
| Období realizace (Zpracování projektu): | 03/2024 – 10/2024 |
| Investor: | Karlovarský kraj, Mgr. Jana Mračková Vildumetzová |
| Architekt: | není, není |
| Projektant: | Dopravní stavby a venkovní architektura s.r.o., Ing. Petr Král |
| Zhotovitel: | neuvedeno - u projektu, neuvedeno - u projektu |
| Stavbyvedoucí: | neuvedeno - u projektu, neuvedeno - u projektu |
Předmětem projektu je vybudování samostatné cyklostezky v délce 4,493 km, oddělené od silničního tělesa, která povede souběžně se silnicí II/606. Úpravou předimenzované stávající komunikace dojde k jejímu zúžení, čímž se vymezí prostor pro cyklostezku. Jedná se o bývalou silnici I. třídy, kterou v roce 1993 nahradila přeložka severního obchvatu Chebu.
Hlavním cílem stavby je podpora udržitelné mobility, zklidnění dopravního prostoru a vytvoření bezpečného a komfortního propojení pro nemotorovou dopravu.
Trasa cyklostezky začíná v Chebu na konci Americké ulice (původní silnice na Myslivnu) a vede podél stávající silnice II/606, která prochází nezastavěným územím až k obci Pomezí nad Ohří. V obci Podhoří silnici lemuje zahrádkářská kolonie napojená několika účelovými komunikacemi.
Cyklostezka dále pokračuje mimo zastavěné území směrem k obci Tůně. V Tůních je na silnici II/606 napojena městská komunikace vedoucí do obytné lokality u přehrady, kde se nachází nově vzniklá zástavba rodinných domů. Dále jsou napojeny dvě účelové komunikace - z pravé strany sjezdy k rodinným domům, zahradám, chatám a k přehradě, z levé strany pak obytná zóna obce Tůně.
Řešené území končí na křižovatce silnic II/606 a III/21412, před obcí Pomezí nad Ohří.
Cyklostezka je navržena jako obousměrná, asfaltová, s jednotnou šířkou 3 metry. Od silnice je oddělena zeleným pásem o šířce 1 metru. V problematickém úseku nad opěrnou zdí (v km 3,300-3,350) je stezka zúžena na cca 2,1 m a zajištěna svodidlem. V km 3,370 je navržena gabionová opěrná stěna o délce 16 m s bezpečnostním zábradlím.
Součástí projektu je komplexní úprava sjezdů, hospodářských napojení a křižovatek, včetně zajištění přístupu pro složky integrovaného záchranného systému. Navržen je nový vjezd do autokempu a zahrádkářské kolonie Podhoří. Ve staničení km 1,000-1,138 vznikne parkovací pás pro 42 vozidel. Projekt rovněž zahrnuje opravu navazující lesní cesty podél přehrady Skalka v délce 780 metrů.
Veřejný prostor bude obohacen o tři odpočinková místa vybavená lavičkami, altánem, stojany na kola, informačními tabulemi a prvky pro relaxaci. Na trase budou vybudovány nové autobusové zastávky (Myslivna a Podhoří) s městským mobiliářem a stojany na kola.
Projekt je navržen v souladu s požadavky bezbariérového užívání dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. a respektuje přirozený krajinný ráz.
Stavba představuje příklad kvalitní transformace dopravního koridoru v moderní veřejný prostor s vysokou užitnou i estetickou hodnotou. Spojuje městské a venkovské prostředí, zohledňuje potřeby všech uživatelů a podporuje zdravý životní styl.
Situační výkres širších vztahů.pdf (1.14 MB)
Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz


































