přeskočit k navigaci »

Novostavba lávky CH-06 Lávka pro pěší - Zlatý vrch Cheb

Novostavba lávky CH-06 Lávka pro pěší - Zlatý vrch Cheb
Stavba číslo:S17
Název stavby:Novostavba lávky CH-06 Lávka pro pěší - Zlatý vrch Cheb
Přihlašovatel:město Cheb
Místo stavby:Cheb
Charakter stavby:Lávka pro pěší a cyklisty
Období realizace
(Zpracování projektu):
21.07.2022 - 20.04.2023
Investor:město Cheb, Ing. Jan Vrba
Architekt:Doc.Dr.Ing. Jakub Dolejš, Doc.Dr.Ing. Jakub Dolejš
Projektant:Ing. Radek Píchal, Ing. Radek Píchal
Zhotovitel:LEMONTA s.r.o., Milan Kriško
Stavbyvedoucí:LEMONTA s.r.o., Ing. Ondřej Petlík


1) Identifikační údaje stavby:
název projektu: LÁVKA PRO PĚŠÍ ZLATÝ VRCH, CHEB
místo realizace (kraj): Karlovarský
zhotovitel: LEMONTA s.r.o. 
projekční kancelář: Ing. Radek Píchal
Doc. Dr. Ing. Jakub Dolejš
celková cena stavby: 15 756 102,57 Kč včetně DPH
poskytovatel dotace: SFDI ve výši 9,8 mil. Kč
doba realizace: 21.07.2022 - 20.04.2023
Popis lávky:
Délka lávky: 37 m
Světlý průchozí rozměr: 3,0 m
Statické schéma: prostý nosník s celkovou délkou přemostění 37 m
Konstrukční řešení: Příhradová nosná konstrukce ve tvaru oblouku - ocelová

2) Popis stávajícího stavu a zdůvodnění realizace projektu:
Předmětem stavby bylo nové přemostění čtyřproudé krajské silnice v ulici Ašská v Chebu. Původní ocelová lávka byla v havarijním stavu a dle mostní prohlídky měla být nahrazena novou lávkou.
Nová ocelová lávka byla umístěna na místě původní demontované ocelové lávky. Konstrukce lávky je navržena jako jednopólový příhradový nosník, který je navržen jako oblouk se vzepětím uprostřed rozpětí +0,4 m. Spodní a horní pás příhrady tvoří montážně svařované trubky TR273,0 x 12,5 mm. 
Celková délka nové konstrukce lávky mezi osami uložení A a B je 37 m. Světlá průchozí šířka lávky je 3,0 m. Portál lávky je zabezpečen sloupy zabetonovanými do stávajícího terénu a chodníku z důvodu zajištění omezení provozu na lávce. Lávka není určena pro pojezd automobilů ani jiných menších dopravních prostředků technických služeb města Chebu. 
Hlavní nosná ocelová konstrukce lávky je navržena z oceli S355J2H pro uzavřené průřezy a S355J2 pro válcované otevřené průřezy. Ostatní navazující konstrukce zábradlí, mostovky a izolačních van mostovky pro záchyt srážkové vody, jsou provedeny z oceli S235JR. 
Pochozí konstrukce mostovky je provedena jako dřevěná konstrukce z dubových podélníků 100/120 a pochozích dubových fošen 50/150. 

Základové konstrukce nové lávky jsou řešeny jako koncové opěry plošně založené do rostlého terénu v místě stavby. Konstrukce jsou provedeny z železobetonu s úložným prahem pro uložení lávky na elastomerových ložiscích a pro ukotvení lávky proti nazdvihnutí.
Ocelová konstrukce lávky je provedena jako dvojitá příhradová oblouková konstrukce nosníků se vzepětím spodního pásu s výškou vzepětí +0,4 m uprostřed rozpětí lávky.
Příhradové nosníky tvoří silnostěnné trubky TR273,0x12,5 z materiálu S355J2H. Příhrady jsou vedeny v podélném směru lávky v rovnoběžném tvaru v osové vzdálenosti 3,5 m. Spodní pásy příhrad jsou vzájemně spojeny po délce vnitřními a koncovými příčníky z profilů HEA140 a HEA200 z materiálu S355J2. Horní oblouky příhradových nosníků jsou spojeny čtyřmi horními příčníky z trubek TR152,4x8,0 z oceli S355J2H a pomocí diagonál mezi příčníky je horní oblouk zajištěn s ohledem na stabilitu trubkami TR88,9x6,0 z oceli S355J2H.
Spodní mostovkové ztužení je provedeno taktéž z trubek TR88,9x6,0. Diagonály příhradových nosníků jsou navrženy z trubek TR101,6x6,0.
Mostovka lávky v podélném směru je provedena pomocí profilů U140, které budou na příčníky přivařeny koutovými svary.
Konstrukci zábradlí tvoří dílensky svařovaná konstrukce, která byla na místě stavby ke konstrukci lávky montážně přivařena. Výška zábradlí je v celé délce lávky s výškou h = 1,3 m od pochozí úrovně mostovky. Průchozí profil lávky mezi zábradlím je pak navržen v konstantní šířce 3,0 m. 
Vodící linie pro osoby s omezenou orientací v prostoru je řešena pomocí dřevěných latí 30/50, které jsou uloženy na obou stranách lávky v podélném směru lávky. Vodící linie je pomocí samořezných vrutů upevněna ke konstrukci výdřevy mostovky.
Mostovka je v plné ploše izolována pro záchyt srážkové vody pomocí ocelových van připravených dílensky z plechů tl. 4 mm, které jsou uloženy a šroubově upevněny na horní hrany vnitřních a koncových příčníků. Vany jsou položeny mezi podélníky mostovky a zachytávající vodu odvádějí v podélném směru lávky na koncové opěry, kde pomocí odvodňovacích žlabů jsou odváděny pryč z konstrukce koncových opěr. Styk mezi jednotlivými vanami na příčnících je izolován silikonovým tmelem z důvodu zabránění zatékání mezi vany a příčníky.  
Elastomerová ložiska byla navržena na návrhové vnitřní síly dle ČSN EN 1337-3. Navržený typ je 150x200x52 Typ B, vyztužený elastomer ocelovými plechy. Elastomerové ložisko je na konstrukci lávky doplněno o měrku. 
Mostovka je tvořena jako dřevěná konstrukce s podélníky z dubových trámů 100/120. Podélníky jsou po délce 0,5m připevněny k ocelovým profilům U140 pomocí svorníků M12. Na podélníky jsou pak v příčném směru položeny pochozí dubové fošny 50/150, které mají horní pochozí povrch upraven pomocí drážkování jako protiskluzovou úpravu. Fošny jsou na podélníky ukládány s 5 mm mezerou mezi sebou a k podélníkům jsou připevněny tesařskými samořeznými vruty.
Podélníky jsou v celé délce shora překryty titanzinkovým plechem tl. 0,55 mm, který je naohýbán tak, aby odváděl zachytávanou vodu do mostovkových van, odkud je odvedena na koncové opěry.
Dřevěné prvky jsou opatřeny lazurovaným nátěrem.
Osazení lávky:
Lávka byla na stavbu dovezena ve dvou dílech a na místě byla smontována do konečné podoby. Osazena byla v jednom montážním kroku pomocí jeřábu.

Hlasování bylo ukončeno.

Novostavba lávky CH-06 Lávka pro pěší - Zlatý vrch Cheb

Počet hlasů: 119

 
 

Spojte se s námi na facebooku:

 
 
 
 
 
 
 
 
Hlasování stavby Karlovarskéjo kraje

Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz