Rekonstrukce lávky pro cyklostezku Ohře v Mostově
| Stavba číslo: | S18 |
|---|---|
| Název stavby: | Rekonstrukce lávky pro cyklostezku Ohře v Mostově |
| Přihlašovatel: | Karlovarský kraj |
| Místo stavby: | Odrava - Mostov |
| Charakter stavby: | dopravní infrastruktura |
| Období realizace (Zpracování projektu): | 10.06.2024 - 13.12.2024 |
| Investor: | Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, příspěvková organizace, Ing. Jiří Šlachta |
| Architekt: | není, není |
| Projektant: | PONTIKA s.r.o., Ing. Jan Procházka |
| Zhotovitel: | ALGON a.s., Pavel Kropáček |
| Stavbyvedoucí: | ALGON a.s., Jakub Nohej |
Rekonstrukce lávky pro cyklostezku Ohře v Mostově
Lávka měří 65 metrů na délku a 2,5 metru na šířku. Je vybavena ocelovou konstrukcí, kovovým zábradlím a protiskluzovým povrchem. Její stavba včetně zbourání staré lávky stála necelých 17 milionů korun, které získala krajská správa silnic ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Nová lávka je součástí páteřní cyklostezky Ohře, která vede přes Karlovarský kraj na zhruba 70 kilometrech. Cyklostezka propojuje Pomezí nad Ohří na Chebsku s Šemnicí na Karlovarsku a je oblíbená mezi cyklisty i pěšími. Lávka tak zajišťuje bezpečný a pohodlný průjezd pro všechny návštěvníky této oblasti.
Nová lávka je navržena jako jednopolová visutá ocelová konstrukce s ocelovými pylony tvaru A. Délka přemostění je 64,92 m, volná šířka lávky je 2,50 m. Po přemístění inženýrských sítí bude provedena demolice stávající lávky. Osa nové lávky je posunuta v místě původní pravobřežní opěry o cca 1,0 m po směru toku. Založení je hlubinné na vrtaných pilotách průměru 880 mm délky cca 8 m. Opěry mostu jsou masivní železobetonové s krátkými rovnoběžnými křídly. Nosná konstrukce je ocelová a spoje šroubové. Je tvořena přímo zavěšenými příčníky a třemi podélníky. Konstrukce je doplněna po obou stranách předpjatými stabilizačními lany kotvenými do boků opěr. NK je zavěšena pomocí tyčových závěsů na nosná lana pnutá mezi pylony. Mostovka je tvořena příčně ukládanými plechovými profily tvaru C s děrovanou horní plochou (protiskluzová úprava). Povrchová úprava je žárový Zn. Zábradlí je oboustranné ocelové výšky 1,30 m s výplní z nerezových lankových sítí.
Financování stavby zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Cena realizace byla 16,8 mil. Kč vč. DPH.
Regionální stavební sdružení K.Vary
Stará Kysibelská 45
360 09 Karlovy Vary
tel: 603 732 876, 353 236 100
fax: 353 236 245
e-mail: rsskv@rsskv.cz


































